Case

Sara Johansson

Entur AS, Ansvarlig for brukeropplevelse

Brukerinvolvering i smidig produktutvikling

Hvordan skal man finne ut hva som virkelig betyr noe og gjør en forskjell for dem som bruker tjenesten/produktet? Og hvordan kan brukertesting påvirke og forme produktet underveis?

Gjennom utvikling av nasjonal reiseplanlegging over ti år og i fire ulike prosjekter har Sara Johansson i Entur vært innom de fleste metodikker:

  • Geriljatesting
  • Brukertesting i lab (internt)
  • ‘Adoptivtesting’
  • Analytics
  • Spesialisttesting
  • Direkte tilbakemeldinger fra de reisende
  • Brukerpaneler

Ta del i erfaringer, tips og refleksjoner rundt fordeler og ulemper med de ulike metodene og finn ut hva som passer best – i ulike faser og til ulike formål.

Om Sara Johansson

Sara jobber som ansvarlig for brukeropplevelse i Entur, og som UX-designer i det teamet som jobber med digitale produkter (fremst app og web) ut mot reisende. Hun har utdannelse innen interaksjonsdesign fra AHO og har i løpet av sin karriere jobbet med nasjonal reiseplanlegging i flere ulike store prosjekter i løpet av en periode på nesten 10 år.