Case

Espen Grimmert

Sparebanken Vest, Leder Digitalt Salg

Bulder Bank – Hvordan vi bygger og lanserer en ny merkevare

Bulder Bank blir Norges første, rene mobilbank. Siden banken kun er på mobil bruker de mer krefter på å gjøre selve mobilopplevelsen bedre og rikere.

Bulder Bank lanseres av Sparebanken Vest. De skal utnytte mye god teknologi felles, men posisjonere de to merkevarene dramatisk forskjellig.

I foredraget kan du høre hvordan Sparebanken Vest bruker grundige brukerundersøkelser som bakteppe for alt fra navnevalg til design. Og hvorfor det er riktig å begynne å vise frem og snakke om en merkevare flere måneder før tjenesten faktisk er tilgjengelig for kundene.

De ansattes bruk av sosiale medier er et viktig element i lanseringen. I løpet av et døgn fra medarbeidere begynte å dele den første Bulder Bank videoen hadde de mer enn 1.000 personer som la igjen e-post adressen og ønsket tidlig tilgang til banken. Hør hvordan Sparebanken Vest stimulerer medarbeidere til å bruke sosiale medier rett for stor oppmerksomhet.

Om Espen Grimmert

Espen Grimmert er leder for Digitalt salg i Sparebanken Vest. Han har bakgrunn som markedsdirektør i Aftenposten og Eniro, markedssjef i NHO og strategidirektør i iProspect. Espen har skrevet bøkene «100 tips: Slik får du gratis trafikk fra Google» og «Slik bruker du sosiale medier på jobben». I 2015 ble han kåret til Årets sosiale medier rådgiver under Social Media Days.