Case Foredrag

Iris Basic Krossbakken

Bouvet, Leder Mobilutvikling

Marianne Tuen Smedås

Bouvet, Head of Department Business Design

Fra forhistorisk til fremtidsrettet på et helt halvt år

Sleipner Motor AS er et norsk selskap etablert i 1908 som produserer og selger hovedsakelig manøvrerings- og stabiliseringssystemer til båter over hele verden. De er kjent for høy kvalitet på sine produkter og skal oppfattes som et «premium» brand, men deres profil gjenspeilet ikke dette. Det var et tydelig behov for å utforme en ny merkevarestrategi og ikke minst oppdatering og modernisering av merkenavn, kommunikasjonskonsept og grafisk profil.

I dette caset deler vi våre erfaringer med å jobbe med en bedrift med lange tradisjoner som var veldig stolt av det de hadde, hvordan vi strategisk gikk frem for å danne grunnlag for ny merkevarestrategi og hvordan vi jobbet oss frem til nye nettsider og nettbutikk for en kompleks gruppe kunder og produkter.

Om Iris Basic Krossbakken

Iris har over 10 års erfaring med rådgiving og prosjektledelse fra IT-bransjen der hun brenner for å skape broen mellom IT, forretning og kommunikasjon. I dag leder hun mobilutvikling-avdelingen i Bouvet Øst.

Om Marianne Tuen Smedås

Marianne Tuen Smedås har lang erfaring som forretningsorientert strategisk rådgiver og prosessleder. Hun har jobbet med aktører i offentlig og privat sektor – både B2B, B2C og B2E. Hun har spisskompetanse på prosessledelse, forretningsutvikling, endringsledelse, kommunikasjon og merkevare. I dag leder Marianne Forretningsdesign satsningen i Bouvet Øst.