Case Foredrag

Marius Eriksen

POL, rådgiver og partner

Størst av alt er kjærligheten – og effekten av den

Posten har vært på en kreativ reise de siste tre årene. En reise som har løftet merkevaren til nye høyder. For hvordan kan et 375-år gammelt selskap fornye seg, bli oppfattet som relevante og samtidig skape fantastiske resultater?

Alt starter med en modig kunde som har innsett at det å bryte med kategorien markedsføringsmessig gir de største resultatene, og viser tydelig at differensiering og relevans gav kampanjene en nesten eksponentiell økning i effekt. Desto mer Posten skilte seg fra annen markedsføring i julen, jo mer effektiv ble den. Vi så at hvis Posten ønsket å skape stor effekt med relativt lave markedsbudsjetter, var det sikreste alternativet å ta stor risiko.

I dette caset vil Marius presentere hvordan POL omvandlet en relativt standard brief til en kampanje i verdensklasse. Hvordan riktig innsikt gir rom for kreativitet som engasjerer en hel verden, og hvilke resultater det gir hvis man tør å satse. For alt er LOVE i markedsføring, og kampanjen «When Harry met Santa» er det beste beviset på det.

Om Marius Eriksen

Marius er en strateg og merkevarebygger med 25 års erfaring fra reklame-, PR- og markedsføringsbransjen. Han er i dag rådgiver og partner i det kreative byrået POL, et søsterselskap av Try. Marius brenner for de gode ideene og for å utfordre konvensjonell markedsføring, og står bak en rekke prisbelønte kampanjer i både inn- og utland.