Case
Foto: Marte Lundby Rekaa

Stine Camilla Bjerkestrand

Direktoratet for e-helse, redaksjonsleder

Eirik Hafver Rønjum

Netlife Design, teamleder og innholdsrådgiver

The web is dead. Lenge leve innholdet.

Ingen grunn til å ruge på innholdet på ditt eget nettsted eller låse godt innhold inne i nettleseren. Skal du nå frem med budskapet, må du treffe ditt publikum der de er – med innholdet de trenger når de trenger det. Du må slippe innhodet fri i et API, og lære deg å elske struktur og metadata.

Vi viser deg hvordan content as a service er mer enn en teknologitrend gjennom eksempler fra helsesektoren. Der bruk av innhold på tvers gir bedre tjenester for brukerne, større effekt for virksomhetene – og mindre jobb for både fagfolk og webredaksjoner.

Dette foredraget gir deg panikk for at du tenker alt for gammeldags rundt eget nettsted og innhold.

Om Stine Camilla Bjerkestrand

Stine Camilla leder redaksjonen for det offentlige nettstedet helsenorge.no. Hun har 20 års fartstid som redaktør og leder for nettsteder, redaksjoner og digitale utviklingsprosjekter. Kjernen i hennes engasjement er å lage digitale tjenester som tar både brukerbehov og teknologiske muligheter på alvor.

Hun er utdannet innen medier og journalistikk og har en mastergrad i ledelse og innovasjon.

Om Eirik Hafver Rønjum

Eirik trives best der visjonære strategier møter konkrete produkter. Han har skrevet bøkene ”Slik lykkes du endelig med innhold på nett” og ”Digital strategi for alle”.

Utdannet innen medier, litteratur og språk, og med over 20 års erfaring som journalist og tekstforfatter, er Eirik en av landets fremste eksperter på innhold for web.

Eirik og Stine Camilla har jobbet med innhold i digitale kanaler siden du gikk på barneskolen. De har sett trender komme å gå, brent av millioner på apper med kort levetid og vært helter i sosiale medier. Men har de lært noe av det? Neppe. Nå kaster de seg på det neste toget; content as a service.