5 tips til effektive brukersamtaler – erfaringer fra Nav, DNB, Posten, Origo og flere
Truls Skeie fra UX Signals
Kristian Collin Berge fra UX Signals
Vil du snakke oftere med brukerne, men opplever at det tar for mye tid? Da er dette foredraget for deg!
Med vår erfaring fra noen av Norges mest brukte tjenester, vil vi dele praktiske tips til hvordan gjøre brukerinnsikt enklere og hyppigere uten at det går på bekostning av kvaliteten. Noen team har månedlige samtaler, andre ukentlige – vi har sett hva som fungerer best fra planlegging og rekruttering til intervju og etterarbeid.
Basert på Torres’ visjon om Continuous Discovery, viser vi hvordan forenklede prosesser gir rom for kontinuerlig innsikt. Du får konkrete oppskrifter og tips som kan brukes direkte, uten spesielle verktøy.
Om Truls
Truls har tidligere vært produktleder hos Kron og i Taxfix, en av de mest suksessrike startupene i Tyskland. De siste ti årene har han vært en del av, eller ledet, flere produktteam. Han oppdaget tidlig verdien av å snakke med brukere, men også de mange hindringene som står i veien. Nå er han leder for produkt og teknologi i UX Signals, hvor han bygger rekrutteringsverktøyet han selv skulle ønske han hadde hatt tilgang til.
Om Kristian Collin
Kristian er grunnlegger av produktleder.no, Norges største slack-gruppe for produktledere. Og daglig leder av UX Signals som hjelper produktteam å snakke regelmessig med brukerne sine. Tidligere var han bl.a produktleder hos Porterbuddy hvor han i gjennomsnitt gjorde 5 brukerintervjuer hver uke i lang tid, samt fagansvarlig for produktledelse i Iterate og universitetslektor 2 ved Universitet i Oslo.