Accenture Life Trends 2025

David Johannes Krogh fra Accenture Song

Tuva Lunde fra Accenture Song

Accenture Life Trends gir et innblikk i folks holdninger og atferd, og hvordan de forholder seg til verden rundt seg – fra næringsliv og teknologi til samfunnsendringer. I år utforsker vi fem trender som belyser kostnadene ved å være ubesluttsom når folk søker et sunnere og mer balansert forhold til teknologi – både for seg selv og for kommende generasjoner.

Folk er i ferd med å justere sine viktigste atferdsmønstre, endre prioriteringer og finne måter å møte sine egne behov på i en verden preget av teknologi.

Nye teknologier, som generativ KI, spiller en stadig større rolle, men det gjenstår å se hvilken form denne rollen vil ta – og hvilken påvirkning den vil ha på fremtidens samfunn.

David Krogh

Om David Johannes

David er Nordic Design Director i Accenture Song, der han jobber med designledelse på tvers i Norden. Han har bred erfaring med å lede kreative team og innovasjonssatsninger. Han balanserer det kreative med det kommersielle i produkt- og tjenesteutvikling, og syns utgangspunktet for all nyvinning og verdiskapning skal være på sluttkundens premisser, behov og opplevelse.

Om Tuva

Tuva er tjenestedesigner i Accenture Song. Hun jobber med menneskesentrerte tilnærminger til innovasjon og produktutvikling i både privat- og offentlig sektor, og har bakgrunn innen interaksjonsdesign og kommunikasjon. Tuva har gjennom flere år jobbet med Accentures årlige trendrapport, Life Trends, og er en aktiv foredragsholder om ulike temaer innen tjenestedesign, trender og design av menneskesentrerte AI-grensesnitt.

Flere lignende foredrag