Foredrag

Marianne Austheim Person

Sopra Steria, Manager - UX Design

Morgan Pedersen

Sopra Steria, Leder for Datadrevet design og optimalisering

Datadrevet design (konverteringsoptimalisering) – hva er det og hvordan kan jeg bruke det i jobben min?

Når vi jobber i prosjekter opplever vi at datadrevet design (konverteringsoptimalisering) kan være vanskelig å forklare til andre. Flere designere forteller også at de ikke vet hvordan datadrevet design kan gjøres i praksis.

Derfor ønsker vi å vise konkrete eksempler for å enkelt illustrere hva en datadrevet designprosess er. Etter dette viser vi et eksempel fra et kundeprosjekt der konverteringsoptimalisering var nøkkelen til suksess.

Foredraget gir deg enkle og konkrete teknikker du kan bruke i jobben din.

Om Marianne Austheim Person

Marianne er en rendyrket Osloborger som bor med mannen sin og tre små jenter på Godlia.

Hun har mange års erfaring som UX-designer og har arbeidet med en rekke ulike prosjekter i offentlig og privat sektor. Siden 2013 har Marianne jobbet i konsulentbransjen, hovedsakelig på store offentlige prosjekter. Hun elsker å jobbe i autonome, tverrfaglige team der hun kan teste tidlig og skape verdi raskt.

Om Morgan Pedersen

Morgan er Head of Datadrevet design og optimalisering i Sopra Steria og Business Developer med erfaring innen brukersentrerte metoder, idé og konseptutvikling.

Han har vært UX-ansvarlig hos Color Line og han har jobbet med konverteringsoptimalisering for noen av Norges største virksomheter, herunder Avinor, Aker Solutions, Mercuri Urval, Color Line, Helsetilsynet, Medietilsynet, Vitusapotek, NRK butikken, Smart Club og Energimerking av bolig (NVE).

Morgan kommer fra Oppegård utenfor Oslo. Er football dad for 3 barn.