Foredrag

Stacey Trodal

Wilh. Wilhelmsen Holding, Digital communication advisor

Håvard Arntsen

Making Waves, Senior interaksjonsdesigner/ informasjonsarkitekt

Digital content strategy: A catalyst for a global company’s digital transformation

In this case study we will explore the impact of the strategy on the Wilhelmsen Group at the beginning of its digital journey. The challenges faced and impact of the strategy on internal organizational processes.

The Wilhelmsen group is a leading player in the maritime industry, providing products and services to the global merchant fleet. In 2016, the group upgraded its external website. In parallel to the technical upgrade, a new content strategy was implemented.

På norsk:

Å forankre og gjennomføre endringer er krevende, spesielt når digitale endringer går mye raskere enn organisasjonens egen evne til å omstille seg. Ved å kombinere (innholds)strategiarbeid, lean/scrum, lean-ux og fossefallmetodikk kan man få store organisasjoner til å være mer fleksible enn de selv innser at de er.

Foredraget foregår litt på engelsk og litt på norsk.

Om Stacey Trodal

Stacey began her career working for Sky News Australia.  In 2002 she made the leap to Norway where she studied a MSc in Media Studies at University of Oslo.  Today she works as a digital communication advisor for the Wilhelmsen Group (and she loves every second of it).

Om Håvard Arntsen

Håvard Arntsen har vært konsulent innen digitale løsninger i en årrekke. Det som interessere Håvard mest er hvordan digitalt innhold og struktur påvirker og endrer organisasjonen som eier budskapet.