Foredrag

Duy Dinh

Bouvet, Konseptutvikler

Christoffer Lange

REMA 1000, ansvarlig for brukeropplevelse

Digital forvitring – nettsider med sjel

Et levd liv setter sine spor. Vi elsker det som ikke er perfekt. Fordi det er ekte og troverdig.

Hvorfor er da alle nettsteder så sterile og statiske?
Hvorfor distanserer de seg så mye fra livet ellers?
Vil de ikke fremstå levende? Vil de ikke bli elsket?

Kunne vi ha brukt big data og analytics til å gi digitale løsninger sjel og dermed skape større emosjonell nærhet til produktet? Kanskje kan vi løfte løsningene vi lager ved å utnytte synergien mellom den analoge og digitale verdenen?

Om Duy Dinh

Duy er idemaker og rådgiver i Bouvet. Han har jobbet i over 10 år med kommunikasjon som kreativ leder og redaktør i magasiner som planB, Spirit og Filmmagasinet. Nå jakter han etter gode og holistiske brukeropplevelser. Han brenner for design, innovasjon og teknologi og er en altetende kameleon lar seg lett fascinere og engasjere av nye ting.

Duy lever etter mottoet: “Know the rules. Break the rules”. Han liker å utfordre kunder og teamet i alle prosjekter til å tenke utenfor boksen. Samtidig mener han at rammer og begrensninger er en bra ting for kreativiteten. Fordi nød lærer naken kvinne å spinne, jäkla fort.

Om Christoffer Lange

Christoffer har tidligere jobbet 5 år i Halogen med konseptutvikling og design innenfor en rekke områder – alt fra industrielle kontrollrom, fremtidens skipsbroer og subsea-utstyr til tjenester for mental trening for sosialt sårbare grupper. Tidligere jobbet han i Bouvet med digitale brukeropplevelser og design.

Christoffer ville egentlig bli kunstner eller astronaut, men kunstkarriéren ble satt på vent til fordel for en fascinasjon for avansert teknologi og nysgjerrighet for hvordan menneskers liv og psyke kan påvirkes og opplevelser kan forsterkes og forenkles med godt design. Astronautdrømmen er der fortsatt.