Foredrag

Bjørn Tscherning Hjulstad

iProspect, Head of Conversion Rate Optimization

Hvordan bruke Google Analytics i redesign og optimalisering

Designer du i et vakuum uten å sjekke hva brukerne dine faktisk gjør? Det er på tide å bevege seg litt videre fra mest besøkte sider, og se på hva Google Analytics virkelig kan gi av brukerinnsikt.

Dette foredraget ser på analysen som må gjøres i forkant av et redesign-/optimaliseringsprosjekt, og vil gjennom praktiske eksempler, caser og sjekklister vise:

  • hva du egentlig skal lete etter
  • hva du ikke finner
  • hvordan du kan gjøre en solid brukeranalyse

Vi vil også snakke om hvordan du bør komplementere Google Analytics for å få enda bedre data – og hvordan bruke innsikten til å validere ideer og fore kreativiteten i designet.

Om Bjørn Tscherning Hjulstad

Bjørn Tscherning Hjulstad har lang lang fartstid i skjæringspunktet mellom analyse, design og marketing, og er av typen som virkelig forstår hvor analysetall kan bidra og hvor de kan misforstås/misbrukes. OG han klarer å formidle det.

Bjørn jobbet lenge som rådgiver og leder i Halogen før han spesialiserte seg mer på e-commerce i diverse mindre miljøer. Nå leder han performance marketing-giganten iProspect sin satsing innen CRO, der han hjelper noen av Norges største merkevarer med å øke sin verdiskaping på nett.