Foredrag

Jonathan Vidmar

fjord, designer

Sigrid Grønland Hoel

NAV, produkteier foreldrepenger

Hvordan bygge en kontinuerlig feedbackmaskin

Fra «GJØR DET ENKLERE!» til «Rett og slett helt fantastisk!»

NAV Foreldrepenger har lyttet til sine brukere og omskapt en negativ Net Promotor Score (Hvor mange som vil anbefale tjenesten) til en positiv score i verdensklasse. Gjennom en datadrevet designprosess har man skapt en ny informasjonsarkitektur som møter brukernes forventninger til tross for et tungt lovverk.

Men et prosjekt slutter ikke etter første deploy og ved hjelp av Google Analytics og Hotjar har man fått til en kontinuerlig feedbackloop som lar hver brukersesjon være en potensiell brukertest.

I foredraget vil du få høre om hvordan NAV Foreldrepenger har gått bort fra tradisjonelle brukertester for å i stedet anvende seg av Google Analytics, Hotjar og geriljatester for å få kontinuerlig og realistisk feedback. Du får høre mer om potensielle fallgruver og hva du bør tenke på om du vil rigge ditt prosjekt til å samle viktig innsikt 24 timer i døgnet.

Om Jonathan Vidmar

Jonathan har bakgrunn som dataingeniør, men skiftet fokus og jobber nå med service og interaksjonsdesign i Fjord. Han er opprinnelig fra Sør-Sverige men har omfavnet langrennskulturen som gjennomsyrer Norge og er glad for å ta en lang tur om anledningen byr seg.

Han har i de siste to årene jobbet med foreldrepengesprosjektet på NAV med sikte på å forenkle hverdagen for alle nye foreldre i Norge.

Om Sigrid Grønland Hoel

Sigrid jobber som produkteier i Foreldrepengeprosjektet. Hun har lang erfaring som fagansvarlig på foreldrepenger hos NAV kontaktsenter som jobber med brukerkontakt.