Foredrag

Carl Christian Grøndahl

Bouvet Kundeopplevelse, konsulent

Tina Asla

Bouvet,Digital Rådgiver

Performance, SEO og UX – a match made in heaven

Det er verdiløst å dra trafikk til nettstedet dersom trafikken ikke er kvalifisert. Samtidig vil webdesignet være bortkastet hvis du ikke har trafikk som kan konverteres.

Når vi jobber med søkemotoroptimalisering av et nettsted er det oftere regelen enn uttaket at det blir en sideleveranse til annet arbeid som er gjort. Nettstedet kan nylig ha fått helt nytt design og innhold, uten at SEO-arbeid inkluderes. Å unngå å se utvikling av nettstedet, UX og SEO i sammenheng er i beste fall suboptimalt.

Hvordan kan vi bedre web-prosjekter ved å jobbe tvers av fagområder?

I dette foredraget viser Tina og Carl Christian hvordan SEO og performance marketing kan forbedre webutvikling. De vil trekke frem noen ulike caser for å illustrere hvordan det kan gi både raskere og bedre resultater når SEO og UX får mulighet til å forsterke hverandre i å forbedre et nettsted. Begge disiplinene er opptatt av brukernes intensjon bak et besøk og har som mål å gjøre besøkende om til kunder.

Om Carl Christian Grøndahl

Carl Christian jobber med strategi, webanalyse og kommunikasjon på tvers av digitale kanaler.Han bistår offentlige og private virksomheter i utvikling av sin digitale tilstedeværelse. Dette omfatter digital strategi for virksomheten med utvikling av KPIer og rapporteringsystemer. Ofte bidrar han med identifisering og oppsett av nødvendige analyseverktøy og regelmessig rapportering for å støtte virskomheters forretningsprosesser. Arbeidsområdene omfatter også analyse og konseptutvikling for nettsider, intranett, sosiale medier og andre digitale flater.

Carl Christian er en dyktig formidler og har med kombinasjonen av sin digitalkunnskap og kommunikasjonsforståelse holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter og konferanser over hele landet. Spesialfelter er digital strategi og webanalyse. Han har utviklet flere blogg- og nettkampanjer som har gitt dekning i riksmedier. Han brenner for effektiv og enkel dialog og bruk av analyseverktøy for å måle konverteringer og effekt av tiltak.

Om Tina Asla

Tina jobber tverrfaglig med SEO, perofrmance og UX, og er opptatt av å utnytte muligheter for synergi mellom de ulike arbeidsområdene. Hun er sertifisert i Google AdWords og Google Analytics.

Tidligere har hun jobbet for større, internasjonale kunder med omfattende SEO strategier, men også utarbeidet strategier for lokale, norske kunder. Dette arbeidet har inkludert analyse, innholdsproduksjon, tekniske analyser og drift av programmer for «lokal SEO».