Foredrag

Ingrid Weisæth Sterud

Tekna, prosjektleder

Victoria Utheim

Creuna, Business designer

Tjenestedesign som katalysator for endring

Det siste halvannet året har Tekna, med støtte fra Creuna, jobbet aktivt med tjenestedesign for å utvikle nye og eksisterende tjenester, og i kjølvannet av dette danne en fremtidsorientert organisasjon.

I dette foredraget vil Tekna og Creuna dele konkrete og ærlige tips til forankring, kunnskapsspredning og involvering.  Oppturer og barrierer. Hva skal egentlig til for å bli 100% kundeorientert? Hvordan kan tjenestedesign bidra til å fjerne siloer og skape et helhetlig kundefokus?

Foredraget vil ikke gi en innføring i tjenestedesign, men heller fortelle hva som har funket (og ikke funket).

Om Ingrid Weisæth Sterud

Ingrid jobber som ansvarlig for tjenestedesign i Tekna og har de siste to årene jobbet med utvikling av nye, og eksisterende tjenester. Hun jobber for at Tekna som fagforening skal møte forventingene morgendagens medlemmer har til digitale løsninger og individtilpasset tilbud. Ingrid er utdannet statsviter, og har de siste årene fordypet seg i tjenestedesign, samt identitet og merkevarebygging.

Om Victoria Utheim

Victoria er vokst opp på slutten av nitti-tallet med produktdesign, utforsket Norge med strategisk bruk av design (2007-2016), har snakket om yndingstemaet og trent folk i forretningsmodellering og vinnende verdiforslag i både inn- og utland siden 2011 (da Osterwalder kom med Business model Generation) og praktiserer kundeorientert forretningsutvikling hver dag (på jobb i Creuna). 

Victoria drives av å aktivere ressurser for å skape gode verdier for både bedrifter og mennesker. For å skape prosesser med god flyt og å legge til rette for likeverd og felles visjon for å optimalisere utvikling.

Fotokreditering: Henriette Stryken Scharning