Program 2015

Yggdrasil 2015 ble avholdt i Sandefjord 14. og 15. april

Tirsdag 14. april

Foredragsholder Foredrag
Key Note: Jeff Gothelf Lean UX: Aligning Business, Design, and Technology
Marius Eriksen Kama Sutra for nybegynnere – Det vanskelige er ofte det beste
Joakim Bording og Nikolai Krister Strandskogen Universell utforming FTW! Redesign av blindeforbundet.no
Anna Kirah Å formidle et dansende hjerte: veien til en menneske-sentrert organisasjon
Jeff Gothelf Workshop: Hypothesis Writing and Experiment Design with Lean UX
Maren Volsdal Skirbekk og Nina Kristin Langseth Workshop: UU-skolen
Jan Håvard Skjetne og Anna Kirah Workshop: Hvordan raskt lage prototyper
Ida Maria Haugstveit og Ragnhild Halvorsrud Workshop: Kundereiser er i vinden som aldri før, men snakker vi samme språk?
Fredrik Johnsson Opplevd hastighet er virkelig hastighet
Kåre Garnes Hvordan bruke SEO-rapportene i Google Analytics
Randi Ulleland Rø og Thomas Pettersen Stemmestyring: Bare styr, eller ustyrtelig bra?
Anders Fagerhus Praktisk arbeidsflyt i Photoshop
Kristin Kokkersvold Typografi først
Vitaly Friedman, Smashing Magazine Real-Life Responsive Web Design

Onsdag 15. april

Foredragsholder Foredrag
My Ly Using Social Media to Engage, Persuade and Reward Customers – Creating Maximum Impact
Tora Mellbye Merkevare & brukeropplevelse – To sider av samme sak?
Mari Heibø-Bagheri og Tom-Tom Erik Isaksen Smidig i alle ledd – gjør det riktig da for %#¤/!!
Yann Smith-Kielland 2015-trender: Design, teknologi og UX
Marianne Møller og Mona Wiheden TINE – merkevarebygging med digitalt innhold
Jarle Kjernlie Andersen Desktop First
Daniel Sundbäck Designgjeld – Har du lån opp til pipa?
Magne Benno Hopp Disruptiv innovasjon i norsk dagligvarehandel
Ram Yoga Hvordan få til god designkritikk
Barbro Hardersen App-legøyer og app-estreker! Barnehagen – en nykommer på den digitale arenaen
Songying Lu Stjålet brukervennlighet – en historie fra virkeligheten
Ellen Høvik Hvordan engasjere ungdom i sosiale medier?
Iris Basic og Stine Modal 2+6+39=1? Hva skjer når 2 merkevarer og 6 selskaper med 39 landsider skal slås sammen til en?
Eirik Havfer Rønjum og Marianne Andresen Derfor må du alltid lage et overordnet konsept
Kjersti Corneliussen FINN.no: Hvordan ble visningsappen en bejublet knapp, egentlig?
Audun Rundberg Hjelp, tannbørsten min er på internett!
Are Urkegjerde Halland Kjernemodellen: Design fra innsida og ut
Jonas Feiring Fra Mobile First til Mobile Only
Tormod Guldvog Case: Innholdsstrategi i praksis – historien om innholdet i Norges forskningsråds nye intranett
Joe Leech How to Design with Science