Folk, ikke features – lær å skrive tekster som selger

Peder Tellefsdal fra Innoventi

Du har laget verdens beste produkt og gjort alt riktig. Forstått brukerne, jobbet agilt, satt opp OKR.

Det er på tide at brukerne oppdager produktet.

Men folk blir litt fjerne i blikket når du forteller. Landingssiden beskriver alt i detalj, så hvor blir det av brukerne?

I workshopen lærer du å bruke en oversiktlig metode som flytter fokus fra produkt til kunde. Du lærer å fortelle enkelt og forståelig om produktet, fordi du forteller om hvordan det hjelper brukerne. Som ikke blir fjerne i blikket.

Resultatet er et merkevarescript – en enkel tekst som oppsummerer problemet du løser, hvordan du gjør det og hvilket resultat det vil føre til. Teksten kan enkelt versjoneres om til landingssider og annen kommunikasjon.

Aller mest nyttig er det hvis du tar med en kollega eller to.

Uansett hvor bra produktet ditt er, er det ikke det folk vil høre om. De lytter hvis du klarer å beskrive problemet deres så de kjenner seg igjen, og så viser hvordan du kan løse problemet deres.

Workshopen passer for produkteiere, gründere, designere, kommunikasjonsfolk – alle som jobber med et produkt, men har på følelsen av at folk synes det er litt kjedelig å høre om det.

Om Peder

Peder Tellefsdal er senior kommunikasjonsrådgiver Han hjelper store og små virksomheter å formulere budskap som folk blir interessert i og lytter til. Peder har lang erfaring som med kommukasjonsarbeid fra Høyre, Burson Marsteller og Innoventi. Han har jobbet med kunder som Miljødirektoratet, Haavind advokater og Morrow Batteries.

Påmelding workshop

Workshop er inkludert i prisen, og har du billett til konferansen så har du fått en e-post for å melde deg på workshop. Denne e-posten ble sendt ut i midten av mars.

Vi vet av erfaring at de mest populære workshopene fyller seg raskt opp, så meld deg på nå om du ikke allerede har gjort det.