Workshop

Jarle Fjeldstad

Netlife Design, senior innholdsrådgiver og brukervennlighetsekspert

Jørn Granli

Netlife Design, strategi- og prosessrådgiver

Innholdssprinting

En av de største hodepinene i store nettprosjekt er alt innholdet som må lages på nytt. Hvordan skal fageksperter og innholdspersoner jobbe effektivt sammen? Hvordan holde høyt tempo på innholdsproduksjonen, og samtidig sikre at innholdet innfrir målsettingene og gir en god brukeropplevelse?

Nye Miljodirektoratet.no er et ambisiøst prosjekt, både når det gjelder innhold og brukeropplevelse. 14 nettsteder skal konsolideres, alt innholdet skal lages på nytt og avansert fagstoff skal gjøres tilgjengelig for legfolk. Denne workshoppen gir deg innblikk i en metode for å løse dette: Fra oppstart til ferdig testet innhold.

Kjernen er en to dagers innholdssprint med fageksperter og innholdspersoner:

  • Dag 1 bygger på første dag i Google Designsprint.
  • Dag 2 bygger på Netlifes kjernemodellen.

Metoden har latt oss jobbe fokusert og effektivt gjennom tema for tema. Vi unngår e-post-ping-pong og pratemøter. Kvalitetsikring og godkjenning følger en oppskrift som gjør at rett leder blir involvert på faste punkt gjennom prosessen.

I workshoppen vil vi gå gjennom metoden i detalj og dele alle våre til tider dyrekjøpte erfaringer — og hvordan vi har brukt det til å videreutvikle metoden.

Om Jarle Fjeldstad

Jarle Fjeldstad jobber som senior innholdsrådgiver og brukervennlighetsekspert i Netlife Design. I all hovedsak jobber han med redesign av større nettsteder og tjenestedesign. Fellesnevneren for alt han jobber med er brukeropplevelse – basert på innsikt, analyse og testing.

Hans store styrke er å presentere og forklare ting på en enkel måte.

Om Jørn Granli

Jørn er senior strategi- og prosessrådgiver i Netlife Design. Han er superopptatt av offentlige tjenester som er relevante for innbyggerne og som blir designet med mennesker i sentrum, og klarer seg ikke uten nysgjerrige mennesker som leter etter nye spørsmål og svar.