Workshop
seo kim nygaard

Kim Nygaard

Metro Branding, Head of Content

SEO og Innholdsmarkedsføring

Enkelte tror at søkemotoroptimalisering handler om komme høyt i søkeresultatet. Men hva nytter det om folk finner deg om innholdet du viser dem er crappy?
seo 0 godt innhold
SEO handler om å skaffe relevant trafikk ved å lage innhold som dine kunder/brukere søker etter – og som løser de utfordringene de ønsker å løse. Det er UX med start i søkemotoren.

I workshoppen vil du få en solid innføring i SEO og Innhold anno 2018, og lære deg å unngå tabbene mange gjør når de «SEO-er ihjel» innholdet sitt.

Blant temaene finner du

  • Hva er egentlig søkemotoroptimalisering (SEO)?
  • Slik må du utforme innholdet ditt for å bli synlig i Google-søket.
  • Hvordan lage innhold som bygger merkevare og samtidig er relevant for målgruppen din?

Om Kim Nygaard

Kim startet sin karriere som radiovert i Radio Pluss, som senere ble kjøpt opp av Radio 1. Han er en mann som snakker mye og pasjonert om godt innhold.

Nygaard er Head of content i Metro Branding og brenner spesielt for god digitalkommunikasjon som fører til synlighet på web. Tidligere jobbet Kim i verdens ledende Performance Marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO). Han har også erfaring fra kundesiden, blant annet som som Online markedssjef i Confex.

Kim er en entusiastisk foredragsholder, og mottar alltid særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform. Han holder mye kurs, og har gjesteforelest for blant andre Westerdals, Norges Kreative Høyskole, Treider Fagskoler, Det Digitale Akademiet, Kommunikasjonsforeningen og Confex.