Accenture Life Trends 2025

Adele Heger fra Accenture Song

Mari Heibø-Bagheri fra Accenture Song

Accenture Life Trends gir et innblikk i folks holdninger og atferd, og hvordan de forholder seg til verden rundt seg – fra næringsliv og teknologi til samfunnsendringer. I år utforsker vi fem trender som belyser kostnadene ved å være ubesluttsom når folk søker et sunnere og mer balansert forhold til teknologi – både for seg selv og for kommende generasjoner.

Folk er i ferd med å justere sine viktigste atferdsmønstre, endre prioriteringer og finne måter å møte sine egne behov på i en verden preget av teknologi.

Nye teknologier, som generativ KI, spiller en stadig større rolle, men det gjenstår å se hvilken form denne rollen vil ta – og hvilken påvirkning den vil ha på fremtidens samfunn.

Sal 1

Tirsdag

Adele Heger. Passfoto.

Om Adele

Adele leder Design & Digital Products i Accenture Song, og har 10 års erfaring innen strategi, forretnings- og tjenestedesign. Hun brenner for en menneskesentrert og bærekraftig tilnærming til innovasjon og organisasjons- og forretningsutvikling. De siste årene har hun vært aktiv i arbeidet med Accenture årlige trendrapport, Life Trends.

Mari Heibø-Bagheri. Passfoto.

Om Mari

Mari leder Accenture Song som er Accentures «opplevelsesbyrå». Hun har bred kompetanse som tjenestedesigner og agile coach, og over 18 års erfaring fra å hjelpe virksomhetskritiske prosjekter med å jobbe innovativt og brukersentrert. Mari har et sterkt engasjement for samspillet mellom brukers behov og de tekniske mulighetene teknologi gir og er opptatt av å lage gode løsninger som både løser brukerens reelle problemer og gir forretningsverdi.

Flere lignende foredrag