-
Ann-Kristin Hansen
Antidiffer
Ann-Kristin leder det nyoppstartede kundeopplevelsebyrået Antidiffer. Hun har tidligere jobbet i Bouvet, Avinor og DNB. Hun var med og laget digitale kundeopplevelser i DNB før noen egentlig visste definisjonen av nettbank eller hva digitalt var. Ann Kristin har også vært med i arrangementskomiteen til Yggdrasil i flere år, og har konstant fokusert på å skape mer bredde, kunnskap og morro i konferansen.
-
Håvard Arntsen
Håvard har vært konsulent innen digitale løsninger i en årrekke. Før dette arbeidet han i Røde Kors som webredaktør. Som regel tar han ansvaret for innholdsstruktur og informasjonsarkitektur på de løsningene han er involvert i. Det som interessere Håvard mest er hvordan digitalt innhold påvirker og endrer organisasjonen som eier budskapet. -
Jan Håvard Skjetne
SINTEF
Jan Håvard er forskningsleder for Human Computer Interaction gruppa ved SINTEF. Han har arbeidet med involvering av brukerne og interaksjonsdesign fra tidenes morgen (30 år). Han er spesielt opptatt av hvordan få til et godt samarbeide mellom brukerne, interaksjonsdesignerne og utviklerne tidlig. Han har vært med på å arrangere Yggdrasilkonferansen i mange år og ønsker å få et arrangement som har aktive deltagere.
-
Heidi Borthne Nymoen
Heidi er designleder i Bouvet hvor hun også selv har jobbet som konsulent innen tjeneste- og interaksjonsdesign. Hun har internasjonal erfaring fra USA og norden, hun blant annet var med å bygge opp designavdeling i Bouvet sitt Stockholmskontor. Hun liker å se på helheten og analysere kompleks informasjon og forenkle dette på en god og forståelig måte
-
Kåre Garnes
Kåre jobber med å gjøre Elkjøp sitt innhold mer synlig og relevant. Han er en litt motvillig SEO-ekspert som insisterer på at søkemotoroptimalisering egentlig bare er UX når brukeropplevelsen starter i søkemotoren. Han har fortid som SEOer og innholdsrådgiver i Making Waves, iProspect og nå nedlagte IXD. Der skrev han mer enn 100 artikler på den nå gamle UX-bloggen ”Kuttisme” og det er god tekst, psykologi og kreativitet han virkelig brenner for.
Han ser alltid etter hvordan vi kan få mer energi inn i presentasjonen av foredrag, foredragsholdere og annen tekst.
-
Siri Corneliussen
Siri er interaksjonsdesigner i Bekk og jobber til daglig med å forenkle komplekse problemstillinger ute hos kunde. Hun er opptatt av å jobbe hypotesedrevet fra start – med design, utvikling og forretning i tett samarbeid.
Hun har bakgrunn fra finansbransjen, hvor hun har jobbet både i Storebrand og SpareBank 1 med et bredt spekter av løsninger og problemområder. Siri var blant de første internt ansatte designerne i Sparebank 1, og var med på å bygge et godt inhouse designmiljø. Hun jobbet som fagleder for interaksjonsdesign, og var delaktig i å innføre en ukentlig fagdag for designerne.
-
Trine Færaas
Trine har en sterk teknisk bakgrunn etter å ha jobbet mange år som utvikler innen både software og web, men synes alltid det var mest interessant å grave i hvorfor lage noe enn hvordan. Nå jobber hun som utvikler og interaksjonsdesigner i Studio Netting, og liker å utfordre kunder på om de virkelig trenger alt det de ønsker seg.
-
Hans Petter Fosseng
Hans Petter er nettredaktør i Statens vegvesen. I jobben er han leder for innholdsteamet og produkteier for vegvesen.no, og jobber mye med utvikling og forvaltning av nettstedet og innholdet. For å sikre en enhetlig brukeropplevelse, mener Hans Petter vi trenger en innholdsstrategi som definerer mål og viser hva nettstedet skal være (og ikke være) – og praktiske retningslinjer og verktøy som hjelper oss med å nå målene i strategien, for eksempel en stil og tone-guide. Han vil alltid minne oss på å bruke data og innsikt til å gi brukerne det de har behov for, når de har behov for det og i en form de forstår.
Hans Petter har jobbet med web og digitale brukeropplevelser siden 2000, blant annet i Den norske legeforening og Folkehelseinstituttet. Han har vært med i programkomiteen for Yggdrasil en rekke ganger.
-
Monique Sjøberg
Monique er prosjektleder i Dataforeningen og er den som har ansvar for alt det praktiske på Yggdrasil. Hun har bakgrunn som digital markedsfører i Universal Pictures, Asker kulturhus og andre steder. Med mer enn 20 års erfaring med å sette i stand og promotere kulturarrangement er hun et kjærkomment tilskudd i programkomiteen. For er det noe Yggdrasilkomiteen er opptatt så er det å bygge kultur og skape en identitet – et Yggdrasil-community, om du vil.
