Brukervennlighet i store og komplekse systemer
Mari Breivik fra Dfind Consulting
Hva kan vi egentlig lære av en av 1800-tallets største forbrytere H. H, Holmes, når vi skal designe systemer som håndterer store datamengder og kompleks funksjonalitet i 2024? Og er det sånn at kompleks funksjonalitet er lik dårlig brukeropplevelse, eller burde kompleksitet trigge enda bedre prinsipper for brukervennlighet?
Om Mari
Siden 2017 har Mari jobbet med å lage flere interne saksbehandlingssystemer på tvers av bransjer og sektorer. Hun har en mastergrad i interaksjonsdesign fra Universitetet i Oslo, og en bachelorgrad i systemutvikling fra Universitetet i Sør-Øst Norge. Hun motiveres av å tilgjengeliggjøre kompliserte prosesser gjennom god design.
Flere lignende foredrag
Design for medvirkning – Hvordan gjøre innbyggere til aktive deltakere i byutviklingen
Ida Margrethe Sørensen fra Aboveit
Camilla Gundersen fra Aboveit
En prat om språk og avstand
Erik Mathisen fra Bekk
Fra klikk til forståelse: Animasjoner som forsterker brukeropplevelsen
John Melin fra Computas
Marthe Nikoline Elsrud fra Computas