Strategisløyfen & produktutvikling i et endret verdensbilde.

Tonje Evanger fra Variant

Hildegunn Vada fra Sikt

Bli introdusert til Strategisløyfen, en ny modell for å treffe med produktutvikling i et endret verdensbilde.

Det store paradokset er at vi vet svært lite om fremtiden, men likevel fortsetter vi å utvikle produkter basert på det vi allerede vet – skreddersydd for fortiden. For å lykkes fremover, må vi slutte å bare spørre brukerne om deres behov og smertepunkter.
Vi må forstå de ytre faktorene som påvirker produktene våre.
Dette foredraget introduserer Strategisløyfen, en nyutviklet metode som kombinerer styrken i strategifaget og det smidige og visuelle i designfaget.

Foredraget vil også vise hvordan vi har anvendt metoden i praksis for et selskap, blant annet vil dere få se hvordan vi har bygd fremtidsscenarioer og hvordan de har blitt brukt for å bygge endring i produktet og kulturen i produktteamene.

Sal 1

Tirsdag

tonje evanger

Om Tonje

Tonje Evanger er CDO i Variant. Hun har vært ansvarlig for design og innovasjonsprosesser i både start-ups og store selskap i over 15 år, og har et hjerte for å bygge strategi og kultur med mennesker i fokus. Hun har gjennom årene jobbet både pixel-nært og med store systemiske prosesser – og alt i mellom. Hun motiveres av læring og å dele læring med andre.
Tonje er også Ass. Professor i Strategisk Design og scenariobygging på NTNU, Institutt for Design.

Om Hildegunn

Hildegunn Vada er produktområdeleder hos Sikt, hvor hun leder arbeidet med Feide, kunnskapssektorens tjeneste for innlogging og datadeling. Hun har en mastergrad i kommunikasjonsteknologi fra NTNU og startet karrieren som utvikler. De siste 12 årene har hun jobbet som prosjektleder og leder, med omfattende erfaring innen eID, identitets- og tilgangsstyring. Hildegunn har også erfaring med produktutvikling og arbeider effektivt med tverrfaglige og autonome team. Gjennom sin tid hos organisasjoner som Uninett og Sikt har hun opparbeidet seg en solid og variert bakgrunn.

Flere lignende foredrag