Strategisløyfen & produktutvikling i et endret verdensbilde.
Tonje Evanger fra Variant
Bli introdusert til Strategisløyfen, en ny modell for å treffe med produktutvikling i et endret verdensbilde.
Det store paradokset er at vi vet svært lite om fremtiden, men likevel fortsetter vi å utvikle produkter basert på det vi allerede vet – skreddersydd for fortiden. For å lykkes fremover, må vi slutte å bare spørre brukerne om deres behov og smertepunkter.
Vi må forstå de ytre faktorene som påvirker produktene våre.
Dette foredraget introduserer Strategisløyfen, en nyutviklet metode som kombinerer styrken i strategifaget og det smidige og visuelle i designfaget.
Foredraget vil også vise hvordan vi har anvendt metoden i praksis for et selskap, blant annet vil dere få se hvordan vi har bygd fremtidsscenarioer og hvordan de har blitt brukt for å bygge endring i produktet og kulturen i produktteamene.
Om Tonje
Tonje Evanger er CDO i Variant. Hun har vært ansvarlig for design og innovasjonsprosesser i både start-ups og store selskap i over 15 år, og har et hjerte for å bygge strategi og kultur med mennesker i fokus. Hun har gjennom årene jobbet både pixel-nært og med store systemiske prosesser – og alt i mellom. Hun motiveres av læring og å dele læring med andre.
Tonje er også Ass. Professor i Strategisk Design og scenariobygging på NTNU, Institutt for Design.
Flere lignende foredrag
Design i tidligfase: Balanser innovasjon og prioriteringer i tverrfaglige team
Sjur Sundin fra EGGS Design, part of Sopra Steria
Karakterdesign fra verdensrommet til klasserommet.
Eirik Joramo fra Aschehoug Skole
Visualiseringens kraft – hvorfor du bør gjøre mer enn å snakke og skrive
Torbjørn Helland Solhaug fra Bouvet