Avansert prototyping i Figma: Skap realistiske prototyper med Variabler

Johan Felix Tschudi fra Aboveit

Bli med på en innovativ workshop dedikert til å mestre avansert prototyping i Figma ved bruk av den nye og spennende funksjonen: Variabler.

Deltagerne vil først få en grundig forklaring med praktiske eksempler på hvordan og hvorfor bruk av variabler i prototyping kan gi oss bedre innsikt og mer strukturerte filer.

Deretter vil alle få tilgang til en Figmafil med ferdige wireframes som utgangspunkt for de praktiske oppgavene. Første runde med oppgaver tar deltakerne gjennom et par grunnleggende bruksområder for variabler.

Videre øker vi vanskelighetsgraden ved å utforske dynamisk endring av variabelverdier basert på brukeres interaksjon med prototypen.

Dette leder opp til den avsluttende delen av workshopen hvor deltakerne samarbeider i grupper for å løse en praktisk case på sin egen, kreative måte.

Sal 1

Mandag

Om Johan

Johan jobber som UX / UI Designer i Aboveit hvor han også er fagansvarlig for designsystemer.

Johan bruker daglig Figma til å designe nettsider, apper, sette opp designsystemer og lage interaktive prototyper for våre kunder. Fleksible strukturer i filer som legger til rette for skalerbarhet og rask iterering er noe han er skikkelig opptatt av.

Han har også et fokus på å ha det gøy når han designer og tester grensene på funksjonalitet i programmene han bruker.

Johan har en bachelor i informasjonsteknologi med spesialisering innen interaktivt design, og har jobbet med å designe og utvikle nettsider for kunder siden han var 15 år.

Påmelding workshop Fullbooket

Workshop er inkludert i prisen, og har du billett til konferansen så har du fått en e-post for å melde deg på workshop. Denne e-posten ble sendt ut i midten av mars.

Vi vet av erfaring at de mest populære workshopene fyller seg raskt opp, så meld deg på nå om du ikke allerede har gjort det.