Fremsynsmetodikk, scenarier og design som strategiske verktøy
Klaes Igelstrøm fra Bouvet Norge AS
Hvordan blir fremtiden for virksomheten din, for brukerne deres – og for deg? Hva vil den kreve, hva kan den gi – hva må dere gjøre i dag for lykkes i morgen, hva kan dere gjøre?
I en kompleks nok hverdag kan fremtiden synes umulig å forutsi, men det finnes faktisk gode strategiske verktøy som i hvert fall kan gi innblikk i den. Fremsyn, scenarier og design fiction er verktøy som brukes av en rekke ulike virksomheter – ikke for å forutsi fremtiden, men for å forstå den bedre gjennom å se på hvilke muligheter fremover som er sannsynlige. Slik skapes grunnlag for å kunne ta veloverveide strategiske valg ved utvikling av nye løsninger og tjenester, ny strategi og ny politikk. Eller kort sagt; for å møte for å møte fremtiden litt mer forberedt.
Du vil sitte igjen med ideér om hvordan fremtiden kan bli.
Workshopen passer for designere som jobber med konsepter for en fremtid hvor man må forstå og forholde sig til flere ulike mulige scenarier og løsninger.
Sal 1
Mandag
–

Om Klaes
Klaes er veldig nysgjerrig på hvordan du kan skape bedre tjenester gjennom å prøve å se fremtiden på flere ulike måter. Han har 20 års erfaring fra som designer og rådgiver fra flere ulike bransjer og sektorer. Nå er han fagansvarlig for tjenestedesign i Bouvet og akkurat nå på oppdrag hos en kunde hvor han jobber med fremtidens tjenester for medarbeidere og ledere. Ja, akkurat: HR, kompetanse, kommunikasjon og fremtidens digitale arbeidsflate som bygger kultur.
Påmelding workshop
Workshop er inkludert i prisen. Har du billett til konferansen, så har du fått en SMS for å melde deg på workshop. Denne SMS-en ble sendt ut i februar.
Vi vet av erfaring at de mest populære workshopene fyller seg raskt opp, så meld deg på nå om du ikke allerede har gjort det!