Med verb som superkraft

Marte Fløan Beisvåg fra Halogen

Åsmund Husabø Eikenes fra Halogen

Et velvalgt verb kan forandre et designprosjekt fra hengemyr til hurtigtog. I dette skriveverkstedet lærer du hvordan du kan oppdage, utforske og velge verbene som gjør designprosessen til en suksess.

Å finne og velge rett verb er innholdsdesignerens superkraft. Et verb kan forvandle en klumpete setning til et slagord som skyter fart. Begeistring for verb er en sentral del av det vi nå kaller innholdsdesign. Det henger sammen med at klart språk er innholdsdesignerens viktigste (design)verktøy.

Klart språk lar oss sikre at kollegaer og innbyggere kan finne, forstå og bruke innholdet de trenger. Et klart språk er nyttig for alle som ønsker å bruke ord og tekst for å tenke bedre sammen med andre, rydde plass til brukerne og nå ambisiøse mål med produkter og tjenester.

I skriveverkstedet deler vi fem konkrete skriveøvelser som passer perfekt til en travel hverdag som designer. Begeistring for verb og andre metoder fra innholdsdesign vil gi deg en allsidig verktøykasse til bruk i små og store designprosjekter.

Velkommen til et skriveverksted som forandrer.

Rosshavet

Mandag

Om Marte

Marte er senior innholdsdesigner i Halogen, og har lang erfaring med å planlegge, produsere og forvalte innhold for kunder i privat og offentlig sektor.

Hun har bakgrunn som retoriker og kommunikasjonsrådgiver, og er en mester til å smake seg frem til det rette ordet, gjerne et verb.

Om Åsmund

Åsmund er leder for innholdsdesignerne i Halogen, og har bakgrunn som forsker og forskningsformidler.

Han har det siste året brukt klart språk for å utvikle et innovasjonsverktøy for ledere i helsesektoren, forme en utredning om barnevernsinstitusjoner og forbedre farevarsling i lys av klimaendringer.

I hans syvende bok, Design med klart språk, argumenterer han for at innholdsdesign er en kombinasjon av tjenestedesign og klarspråk.

Påmelding workshop Fullbooket

Workshop er inkludert i prisen, og har du billett til konferansen så har du fått en e-post for å melde deg på workshop. Denne e-posten ble sendt ut i midten av mars.

Vi vet av erfaring at de mest populære workshopene fyller seg raskt opp, så meld deg på nå om du ikke allerede har gjort det.